Billa Billa Billa

Åkte iväg till stallet vid 6 med samma buss som T som skulle till krogen.. Tog in och borstade lite och sen fick Carolina(ägaren) göra rent hennes ögon, nu när flugorna och allt skit börjar komma, stackars Billan. Får hoppas att det går så bra som möjligt i sommar så hon slipper hemska veterinären! ;) Tredje gången jag rider nu och ännu inte avkickad, och bara för det så kommer jag bli det nästa gång.. Nej, men det gick bra att rida även fast jag höll på att avlida av värme. Ska jobba lite på galoppen bara, vi vet inte om det är för att Billan är ur kondition eller för att jag inte använder samma teknik som Billa är van vid! :) Efter det så fick jag en liten lektion i vad hon ska ha för mat och hur mycket av vad och när och hur, det var mycket grejer, kan jag säga. Vet inte om det kommer mer heller pga, ögonen.. Sen gick vi in och pratade lite om Billan och allmänt om hästar och så.

Ska väl börja rida mer regelbundet och oftare snart. Och så måste mamma följa med och fota nån gång!

Gonatt! (Fast jag lär ju va uppe tills T kommer hem)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0